Czas dostawy może się wydłużyć |   Darmowa dostawa przy zamówieniach powyżej 250 zł

Regulamin

1. Przepisy wprowadzające

1.1

Te ogólne warunki handlowe (dalej zwane „OWH“) regulują prawa i obowiązki firmy Sola Switzerland EU Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, REGON: 46 232 184, NIP: 2023288905, VAT: SK2023288905, wpisanej do Rejestru Handlowego Sądu Rejonowego w Nitrze, Wydział: Sro, Numer sprawy: 29318/N (dalej zwanej „Handlowcem“ lub „Sola“) oraz naszych klientów, wynikające z umowy kupna zawartej pomiędzy firmą Sola jako handlowcem i jednocześnie operatorem sklepu internetowego a klientem jako kupującym poprzez internet, a przedmiotem których jest zakup towaru przez e-sklep umieszczony na stronie internetowej www.solapoint.pl. Za pośrednictwem tego portalu osoba trzecia (dalej „kupujący“) ma możliwość przeglądania towarów na stronie e-sklepu. Jednocześnie, na warunkach określonych w tych OWH i pod warunkiem akceptacji zamówienia/pro­pozycji umowy kupna przez handlowca, osoba ta jako kupujący ma możliwość zakupu wybranego przez siebie towaru.

1.2

Adres e-mailowy handlowca: solapoint@solapoint.pl. Numer telefonu handlowca: +421 (0)37 285 14 14. Godziny pracy call center i działu reklamacji handlowca: w dni robocze od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:30, z wyjątkiem dni wolnych od pracy i świąt. Te dane mogą być w każdej chwili zmienione lub zaktualizowane na stronie www.solapoint.pl.

1.3

Te OWH regulują stosunki prawne pomiędzy firmą Sola Switzerland EU Sp. z o.o. jako handlowcem a konsumentem, który zgodnie z OWH wyraża zainteresowanie zakupem towaru na stronie internetowej www.solapoint.pl. Te stosunki prawne pomiędzy handlowcem a kupującym, powstające podczas zakupu, dostawy towaru i reklamacji wad towaru, są w zależności od ich treści i uczestników zakupu odpowiednio regulowane postanowieniami odpowiednich przepisów prawnych Republiki Słowackiej, w szczególności Kodeksu Cywilnego i Kodeksu Handlowego Republiki Słowackiej. Wzajemne relacje handlowca i konsumenta są również regulowane regulaminem reklamacyjnym dla sklepu internetowego www.solapoint.pl (dalej „Regulamin Reklamacyjny“) określonym w punkcie 5. OWH.

1.4

Umową kupna rozumie się umowę pomiędzy handlowcem a konsumentem, której przedmiotem jest zakup towaru prezentowanego na www.solapoint.pl, zawartą zgodnie z artykułem 2. i następny­mi OWH.

1.5

Postanowienia OWH i przepisy prawa regulujące prawa konsumenta nie mają zastosowania do kupującego, który nie jest konsumentem zgodnie z ustawą nr 108/2024 Z.z., lub który nabywa towar w celu prowadzenia działalności gospodarczej, a nie na potrzeby osobiste, oraz do kupującego, któremu przyznano status „HURTOWNIK”. Takiej osobie nie przysługują prawa konsumenta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. Odpowiedzialność za wady towaru oraz wzajemne relacje handlowca i kupującego, który nie jest konsumentem, w takim przypadku regulują postanowienia Kodeksu Handlowego Republiki Słowackiej.

1.6

Dane prezentowanych towarów na portalu zakupowym (w szczególności cena, rozmiar, dostępność) nie są aktualizowane przez handlowca online w każdym momencie. Te dane dotyczące towarów mogą nie być zawsze poprawne i kompletne w porównaniu ze stanem faktycznym. Towary sprzedawane przez e-sklep są zawsze ograniczone aktualnymi stanami magazynowymi handlowca, a domawianie i/lub dostarczanie towarów po ich wyprzedaniu nie jest możliwe. W niektórych przypadkach handlowiec nie będzie w stanie dostarczyć produktów lub równoważnych produktów w czasie i ilości, które są rozsądne w odniesieniu do produktu i ceny, szczególnie w przypadku wystąpienia wyjątkowej sytuacji zgodnie z art. 2.15 OWH. O każdej takiej wyjątkowej sytuacji niemożności dostarczenia towaru kupujący będzie zawsze informowany w odpowiedni sposób, a w przypadku zawarcia umowy każda ze stron ma prawo odstąpić od umowy.

2. Zamówienie towaru / umowa kupna / czynności zmierzające do zawarcia umowy

2.1

Zakup towaru realizowany jest poprzez złożenie i wysłanie zamówienia przez kupującego na e-sklepie handlowca, przy czym zamówienie kupującego musi zostać zatwierdzone przez handlowca zgodnie z OWH, w przeciwnym razie stosunek umowny nie powstanie. Jeśli zamówienie zostanie zatwierdzone przez handlowca zgodnie z procedurą określoną w OWH, handlowiec dostarczy zamówiony towar w terminie dostawy zgodnie z art. 4.1 OWH. Przed wysłaniem zamówienia przez kupującego, na e-sklepie oraz w OWH kupującemu są udostępniane informacje zgodnie z przepisami szczególnymi, w szczególności zgodnie z § 5 ustawy nr 108/2024 Z.z. Kupujący wysyłając zamówienie potwierdza, że został poinformowany, iż złożenie zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty za zamówiony towar.

2.2

Aby móc aktywnie dokonywać zakupów na e-sklepie lub brać udział w działaniach reklamowych i konkursowych handlowca, konieczne jest, aby kupujący zarejestrował się na www.solapoint.pl w części rejestracyjnej portalu. Rejestracja kupującego może być dokonana przed wyborem towaru lub w trakcie jego wyboru. Osoba wypełniająca formularz rejestracyjny jest zobowiązana do wypełnienia danych zgodnie z wymaganymi polami formularza rejestracyjnego. Wypełniając formularz rejestracyjny, kupujący jednocześnie oświadcza, że został poinformowany o przetwarzaniu swoich danych osobowych zgodnie z art. 7 i nast. niniejszych OWH. Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego aktualizowania tych danych na portalu w przypadku ich zmiany podczas składania zamówienia, ponieważ ich poprawność, prawdziwość i aktualność mają wpływ na dostarczenie towaru kupującemu. Obowiązkowe pola formularza rejestracyjnego są oznaczone znakiem „*“. Kupujący jest zobowiązany podać poprawne, kompletne i prawdziwe dane. Niespełnienie powyższych obowiązków przez kupującego jest interpretowane na jego niekorzyść. Pomyślny proces rejestracji kończy się przydzieleniem nazwy użytkownika i hasła, które zostaną wysłane kupującemu osobnym e-mailem. Kupujący jest zobowiązany przechowywać nazwę użytkownika i hasło wygenerowane w procesie rejestracji w bezpiecznym miejscu i chronić je przed nieuprawnionym użyciem.

2.3

Kupujący przegląda i wybiera towar według kategorii towarowych podanych w menu towarów lub klikając na wyświetlony towar. Przy towarze kupujący wybiera dane zgodnie z opublikowanymi informacjami zamówieniowymi i klikając przycisk „Dodaj do koszyka”, dodaje towar do swojego zamówienia.

2.4

Proces składania zamówienia przez kupującego składa się z 5 kroków:
a) wybór towaru i kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”,
b) wyświetlenie zawartości koszyka poprzez kliknięcie przycisku z ikoną koszyka, a następnie możliwość użycia kodu rabatowego i kliknięcie Przejdź do kasy”,
c) podanie adresu do doręczenia i kliknięcie „Przejdź do Doručenia i płatności”,
d) wybór sposobu doręczenia i płatności oraz kliknięcie przycisku „Przejdź do podsumowania zamówienia”,
e) podsumowanie danych dotyczących zamówienia, zaznaczenie pola „Zapoznaj się z OWH” i kliknięcie przycisku „Zamówienie wiążące z obowiązkiem zapłaty”.

2.5

W każdym z tych kroków kupujący postępuje zgodnie z instrukcjami nawigacyjnymi. Kupujący jest zobowiązany podać kompletne, prawdziwe i poprawne dane niezbędne do prawidłowego doręczenia towaru. Kupujący jest zobowiązany sprawdzić poprawność wybranych danych i informacji w procesie zamawiania towaru przed ich ostatecznym wysłaniem do handlowca.

2.6

Wyraźnie wyklucza się zastosowanie jakichkolwiek innych warunków kupującego zawartych w zamówieniu, innym dokumencie, wiadomości lub e-mailu kupującego, które byłyby sprzeczne z niniejszymi OWH.

2.7

Zamówienie kupującego uznaje się za wysłane, jeśli zostanie dostarczone do handlowca i będzie zawierało wszystkie wymagane dane – nazwę zamawianego towaru, jego ilość, cenę, adres dostawy, adres faktury, adres e-mail oraz numer telefonu kontaktowego kupującego.

2.8

Przed wysłaniem zamówienia do handlowca od kupującego zawsze wymaga się, aby zaznaczył i potwierdził, że zapoznał się z obowiązującymi OWH handlowca. Proces składania i wysyłania zamówienia przez kupującego nie może zostać zakończony bez wykonania tej czynności. Każdemu zamówieniu przydzielany jest numer ewidencyjny. Przy komunikacji z handlowcem i przy dokonywaniu płatności kupujący podaje również numer zamówienia.

2.9

Kupujący wysyła zamówienie do handlowca przez e-sklep. Zamówienie to jest propozycją kupującego zawarcia umowy kupna na warunkach określonych w niniejszych OWH. Zamówienie jest przeznaczone do przyjęcia przez handlowca w terminie 15 dni od jego dostarczenia do handlowca. Wysyłając zamówienie przez portal zakupowy, kupujący wyraża wolę być związany swoim zamówieniem w trakcie tego okresu, kupić i odebrać wybrany towar za cenę zakupu, zgodnie z warunkami OWH, pod warunkiem jego akceptacji przez handlowca. Po otrzymaniu zamówienia handlowiec niezwłocznie potwierdza elektronicznie otrzymanie zamówienia kupującego. Handlowiec ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia kupującego w przypadku podania nieprawidłowych, niekompletnych lub nieprawdziwych danych, dostarczenia lub wydania towaru innej osobie niż kupujący, niedostępności towaru lub z innych powodów.

2.10

Jeśli handlowiec nie odrzuci zamówienia zgodnie z ust. 2.9, wyśle bez zbędnej zwłoki po przetworzeniu zamówienia na podany adres e-mail kupującego akceptację zamówienia, która zawiera numer zamówienia, nazwę i specyfikację towaru, informacje o cenie towaru i koszty dostawy (przesyłki), sposób płatności, dane dotyczące miejsca, w którym towar ma zostać dostarczony, oraz ewentualnie inne informacje. Wysłanie akceptacyjnego e-maila oznacza zawarcie umowy kupna. Zamówienie kupującego zostanie również zarchiwizowane w sekcji Zamówienia, do której dostęp będzie miał tylko kupujący po zalogowaniu się.

Handlowiec jest zobowiązany na podstawie umowy stron i niniejszych OWH do realizacji zaakceptowanego zamówienia w terminie określonym w art. 4.1 OWH. W tym e-mailu o akceptacji zamówienia kupujący otrzymuje jednocześnie informacje wymagane przez prawo dla konsumenta, pouczenie konsumenta o prawie do odstąpienia od umowy (PDF), formularz odstąpienia od umowy (PDF), ewentualnie link w e-mailu do tych informacji i dokumentów. Aktywując ten link w e-mailu, te informacje i dokumenty wyświetlą się kupującemu, który ma również prawo je zapisać.

2.11

Kupujący może anulować zamówienie za pomocą e-maila dostarczonego do handlowca, pod warunkiem że anulacja dotrze do handlowca przed dokonaniem akceptacji zamówienia zgodnie z OWH. Po bezskutecznym upływie terminu na akceptację zamówienia przez handlowca zamówienie zostaje automatycznie anulowane. Zamówienie zostaje anulowane również w innych przypadkach zgodnie z OWH.

2.12

Zmiana w zamówieniu/wa­runkach: jeśli handlowiec nie będzie w stanie zaakceptować zamówienia kupującego w pełnym zakresie (np. jedna z czterech pozycji nie będzie dostępna) lub zaproponuje jego zmianę lub zmianę warunków dostawy z innych powodów, kupujący zostanie o tym fakcie poinformowany e-mailem lub w inny odpowiedni sposób. Jednocześnie zostanie poproszony o wyrażenie zgody lub braku zgody na proponowaną zmianę. Kupujący jest zobowiązany wyrazić zgodę lub brak zgody w terminie 2 dni od dnia otrzymania informacji o proponowanej zmianie. Przez ten czas dostępne pozycje z zamówienia będą zarezerwowane dla kupującego. Dopiero po akceptacji przez kupującego proponowanej zmiany w zamówieniu przez handlowca powstaje między stronami stosunek umowny. W przypadku, gdy kupujący nie wyrazi zgody na zmianę w podanym terminie w określony sposób, zamówienie kupującego zostanie uznane za anulowane w całości, a propozycja zmiany ze strony handlowca za niezaakceptowaną przez kupującego.

2.13

Umowa kupna między handlowcem a kupującym zostaje zawarta poprzez akceptację zamówienia kupującego przez handlowca lub akceptację zmiany zamówienia zaproponowanej przez handlowca i dokonanej przez kupującego. Z umowy kupna wynika obowiązek handlowca, aby przekazać przedmiot zakupu kupującemu i wypełniać obowiązki zgodnie z OWH. Kupujący zobowiązuje się z kolei do odebrania przedmiotu zakupu, zapłacenia handlowcowi uzgodnionej ceny oraz wypełniania obowiązków wynikających z umowy i OWH. Handlowiec zrealizuje zaakceptowane zamówienie w terminie określonym w art. 4.1 OWH.

2.14

W szczególnych przypadkach, przed wysłaniem akceptacji, handlowiec zastrzega sobie prawo do zażądania od kupującego dostarczenia dodatkowych niezbędnych dokumentów, danych lub przeprowadzenia weryfikacji poprawności danych osobowych, adresu e-mail lub numeru telefonu kupującego. Handlowiec zawsze ma prawo, w zależności od charakteru zamówienia kupującego, zażądać od kupującego dodatkowej autoryzacji zamówienia lub tożsamości kupującego w odpowiedni sposób, na przykład w formie pisemnej, e-mailem, sms-em lub telefonicznie. Jeśli kupujący nie przeprowadzi dodatkowej autoryzacji w sposób i w terminie wymaganym przez handlowca, po bezskutecznym upływie tego terminu zamówienie (przed jego akceptacją) lub umowa kupna (po akceptacji) zostaje anulowana od początku.

2.15

Jeśli handlowiec przed lub po zawarciu umowy wykryje błąd drukarski, systemowy, ludzki, dostawczy lub inny dotyczący towaru, jego dostępności, ilości lub możliwości dostawy, a także w przypadku wyczerpania zapasów, niedostępności towaru lub gdy nie jest w stanie dostarczyć towaru kupującemu w uzgodnionym terminie lub z powodu siły wyższej, poinformuje o tym kupującego. Handlowiec i kupujący mają w każdym z tych wyjątkowych przypadków prawo przed zawarciem umowy odwołać/anulować zamówienie (kupujący) lub je odrzucić (handlowiec). Jeśli taka wyjątkowa okoliczność wystąpi po zawarciu umowy, handlowiec ma prawo odstąpić od umowy do momentu dostarczenia towaru kupującemu. Kupujący ma również prawo odstąpić od umowy kupna w przypadku wystąpienia takiej wyjątkowej okoliczności zgodnie z OWH i przepisami prawa. Jeśli kupujący już zapłacił cenę zakupu, zostanie mu ona zwrócona zgodnie z przepisami prawa i OWH. Handlowiec ma prawo jednostronnie odstąpić od umowy i/lub nie wydać towaru kupującemu również w przypadku, gdy stwierdzi, że w komunikacji podano lub dostarczono mu nieprawidłowe, niekompletne lub nieprawdziwe dane dotyczące kupującego, osoby odbierającej towar lub jeśli istnieje ryzyko, że w wyniku działania osoby, z którą handlowiec się komunikował, może dojść do powstania szkody po stronie handlowca (np. działania oszukańcze).

2.16

Kupujący ma prawo jednostronnie odstąpić od umowy w okresie od jej zawarcia do momentu dostarczenia towaru. Możliwości odstąpienia kupującego po odbiorze towaru są określone w OWH i przepisach prawa. Załącznikiem do OWH jest również Pouczenie o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy oraz Wzór formularza odstąpienia od umowy dla konsumenta. Kupujący może pobrać te dokumenty z podanego adresu/linku. Handlowiec, zawierając umowę, dostarcza konsumentowi Pouczenie o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy oraz Wzór formularza odstąpienia od umowy przy dostawie towaru.

2.17

Ani kupujący, ani handlowiec nie są uprawnieni do przeniesienia wierzytelności wynikających z wzajemnych stosunków na osobę trzecią.

2.18

Przed wysłaniem zamówienia kupujący ma prawo, w celu zawarcia umowy, wykrycia lub poprawienia błędów technicznych, wykonać czynności i użyć środków technicznych opisanych w art. 2 i 3 niniejszych OW­H.

3. Cena zakupu i warunki płatności

3.1

Kupujący jest zobowiązany zapłacić handlowcowi za towar cenę zakupu oraz koszt transportu zgodnie z zaakceptowanym przez handlowca zamówieniem (zawartą umową). Podczas składania zamówienia, te pozycje są również podane w formie sumarycznej (suma ceny towaru i transportu). Cena towaru na portalu jest podana z VAT, chyba że zaznaczono, że jest to cena bez VAT. VAT jest naliczany przy dostawie towarów i usług zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.

3.2

W cenie zakupu towaru nie są uwzględnione opłaty bankowe za dokonanie płatności ceny zakupu, koszty transportu towaru, koszty pobrania, koszty dostarczenia zakupionego towaru zgodnie z punktem 4. OWH, ani koszty użycia elektronicznych środków komunikacji. Te opłaty i koszty ponosi kupujący, chyba że określono inaczej. Przy płatnościach zagranicznych kupujący jako zleceniodawca płatności jest zobowiązany ponieść opłaty swojej banki oraz inne opłaty, zwłaszcza banków korespondencyjnych i banki odbiorcy.

3.3

Cena może ulec zmianie z powodu oczywistego błędu drukarskiego lub innego błędu dotyczącego ceny towaru wykrytego w systemie handlowca lub opublikowanego na portalu zakupowym przy towarze. Kupujący i handlowiec mają prawo anulować zamówienie lub odstąpić od umowy kupna (do momentu odbioru towaru), jeśli kupujący zostanie poinformowany o zmianie ceny zakupu którejkolwiek pozycji z powodu oczywistego błędu drukarskiego lub innego błędu dotyczącego ceny towaru.

3.4

Sposób zapłaty ceny zakupu oraz kosztów transportu towaru (sposób płatności wybiera kupujący podczas składania zamówienia na portalu zakupowym i jest on podany w zamówieniu wraz z wyszczególnieniem kosztów):

  • Karta płatnicza – płatność za pośrednictwem usługi VÚB eCard. Natychmiastowa płatność online kartą kredytową. Kupujący zostanie przekierowany na bramkę płatności.
  • PayPal – płatność przez PayPal. Natychmiastowa płatność online przez internet. Kupujący zostanie przekierowany na bramkę płatności.

Podczas płatności należy podać numer zamówienia kupującego jako symbol zmienny. Nieprawidłowo podany przez kupującego symbol zmienny przy płatności skutkuje błędnym zaksięgowaniem ceny zakupu, a kupujący ponosi wszelkie związane z tym ryzyko oraz jest w zwłoce z wykonaniem obowiązku zapłaty.

3.5

Termin zapadalności ceny nabycia:

Przy płatności gotówkowej wpłatą na konto handlowca: kupujący jest zobowiązany zapłacić handlowcowi cenę zakupu najpóźniej do 5 dni od dnia zawarcia umowy i przed odbiorem towaru zgodnie z art. 3 OWH, w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane; kupujący może zapłacić już przy składaniu i wysyłaniu zamówienia do handlowca, przy czym płatność jest traktowana jako zaliczka na cenę zakupu i koszty transportu towaru, jednak zaleca się kupującemu zapłacić dopiero po akceptacji zamówienia przez handlowca (zawarciu umowy). Przy płatności gotówkowej przy odbiorze towaru za pobraniem: kupujący jest zobowiązany zapłacić handlowcowi cenę zakupu i koszty transportu najpóźniej przy dostarczeniu towaru kupującemu.

Płatność przy odbiorze towaru (za pobraniem) jest obciążona opłatą w wysokości 0,90 €

Cena przy płatności z góry (kartą płatniczą): BEZPŁATNA

3.6

Opłaty bankowe za dokonanie płatności ceny zakupu i kosztów transportu przez kupującego są regulowane umową między kupującym a bankiem kupującego. Kupujący jest informowany, że koszty transportu towaru są jednoznacznie podane w procesie składania zamówienia i zależą od wyboru przewoźnika/usługi doręczeniowej/spo­sobu dostawy. Koszty użycia elektronicznych środków komunikacji są regulowane umową między kupującym a jego dostawcą usług internetowych lub dostawcą usług elektronicznej komunikacji.

3.7

Handlowiec wystawi i dostarczy fakturę kupującemu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Republiki Słowackiej. Kupujący, wysyłając zamówienie, wyraża zgodę na to, aby faktura była przesyłana wraz z towarem lub udostępniona kupującemu elektronicznie. Jeśli faktura jest wysyłana wraz z towarem, faktura pełni również funkcję listu przewozowego i karty gwarancyjnej, o ile nie jest dostarczana osobna karta gwarancyjna. Osobna karta gwarancyjna może być potwierdzona przez handlowca na podstawie wniosku kupującego w sklepie Sola w terminie 7 dni od dnia dostarczenia towaru kupującemu.

3.8

W przypadku odstąpienia od zawartej umowy postępuje się zgodnie z przepisami prawa i OWH. Jeśli cena zakupu została zapłacona przed zawarciem umowy, a umowa nie zostanie zawarta w ciągu 15 dni od dostarczenia zamówienia przez kupującego, cena zakupu zostanie zwrócona kupującemu najpóźniej do 30 dni od dnia dostarczenia zamówienia przez kupującego lub do 15 dni od dnia odmowy zamówienia lub odwołania zamówienia, w zależności od tego, która z tych dat nastąpi wcześniej. Zwrot ceny zakupu zostanie dokonany na konto, z którego płatność została otrzymana, lub w inny sposób na podstawie umowy stron. Przed zwrotem zapłaconej ceny, w przypadku wątpliwości, handlowiec ma prawo zażądać od kupującego udokumentowania, że jest właścicielem konta i/lub uprawniony do odbioru środków pieniężnych. Jeśli handlowiec jest zobowiązany zwrócić kupującemu cenę zakupu, a towar został już dostarczony kupującemu, handlowiec zwróci kupującemu cenę zakupu po zwrocie towaru do handlowca.

4. Dostawa towaru, warunki dostawy i koszty dostawy towaru

4.1

Handlowiec dostarczy towar kupującemu na adres wskazany przy składaniu zamówienia (wyłącznie na terytorium krajów Unii Europejskiej) i wyłącznie osobie wskazanej jako kupujący. Dostawa lub wydanie towaru innej osobie niż kupujący nie jest możliwe bez uprzedniej pisemnej zgody handlowca oraz wymaganych przez handlowca dokumentów. Z tego powodu konieczne jest, aby kupujący podał poprawne dane identyfikacyjne przy zamawianiu towaru oraz dane dotyczące dostawy. Dostawa towaru poza terytorium UE lub innej osobie bez upoważnienia do odbioru towaru nie jest możliwa. Dostawca towaru ma prawo sprawdzić i zweryfikować odpowiednimi środkami, czy osoba odbierająca towar jest kupującym i czy jest uprawniona do odbioru towaru. Jeśli okoliczności tego wymagają, handlowiec i kupujący mogą uzgodnić przedłużenie terminu dostawy lub zastępcze świadczenie o tej samej jakości i cenie. Za transport odpowiada strona trzecia – firma świadcząca usługi pocztowe i kurierskie DPD.

Płatność przy odbiorze towaru (za pobraniem) jest możliwa przy wyborze transportu za pośrednictwem firmy Packeta Slovakia s. r. o., lub przy dostawie przez kuriera tylko w przypadku zakupu nieprzekraczającego kwoty 200,–€.

4.2

Wydanie towaru kupującemu jest możliwe tylko wtedy, gdy została zapłacona cena zakupu oraz koszt transportu za dostarczany towar. W przeciwnym razie handlowiec lub przewoźnik/dostawca ma prawo nie wydać towaru, a handlowiec nie jest w zwłoce z dostawą towaru. Kupujący jest zobowiązany do prawidłowego odbioru towaru od przewoźnika/dos­tawcy w zakresie zaakceptowanego przez handlowca zamówienia. Kupujący nabywa własność towaru dopiero po zapłaceniu ceny zakupu towaru, kosztów transportu oraz po odebraniu towaru.

4.3

Sposób dostawy towaru kupujący wybiera na e-sklepie, w procesie zamawiania towaru spośród opcji oferowanych przez handlowca.

4.4

W niektórych przypadkach handlowiec ma prawo zmienić sposób transportu towaru na inny sposób przed akceptacją zamówienia. W takim przypadku kupujący zostanie o tym fakcie pisemnie poinformowany, zostanie mu zaproponowana zmiana zamówienia, warunków umowy zgodnie z art. 2 OWH oraz zostanie poinformowany o zmianie kosztów transportu. Zmiana kosztów transportu w wyniku zmiany sposobu transportu nie będzie na niekorzyść kupującego.

4.5

Handlowiec, firma transportowa lub firma kurierska ma prawo powiadomić kupującego o dostawie towaru e-mailem, wiadomością SMS lub inną odpowiednią formą (np. telefonicznie). Kupujący przyjmuje do wiadomości, że handlowiec przekaże te dane kupującego firmie transportowej/spe­dycyjnej lub kurierowi. Kupujący jest zobowiązany być dostępny pod podanym przez siebie adresem w czasie oznaczonej dostawy towaru.

4.6

Przy odbiorze towaru kupujący jest zobowiązany bez wezwania okazać przewoźnikowi swoją tożsamość za pomocą ważnych dokumentów tożsamości (dowód osobisty lub paszport). Z tych dokumentów musi wynikać tożsamość kupującego, a w przypadku zamówienia napojów alkoholowych również wiek, oraz uprawnienie do odbioru towaru. W przeciwnym razie towar może nie zostać wydany przez handlowca/prze­woźnika.

4.7

Jeśli kupujący bezpodstawnie odmówi przyjęcia towaru lub wielokrotnie bezpodstawnie nie odbierze towaru, handlowiec ma prawo obciążyć go wszystkimi kosztami, które poniósł w związku z tym.

4.8

Handlowiec ma prawo jednostronnie i według własnego uznania wewnętrznie określić wartość zamówienia, przy której kupujący nie płaci za transport towaru. Informacja o konieczności płacenia lub braku opłaty za transport przez kupującego zostanie wyświetlona w zamówieniu na stronie www.solapoint.pl.

4.9

Przy odbiorze towaru kupujący jest zobowiązany sprawdzić przesyłkę, czy opakowanie przesyłki nie zostało uszkodzone i czy przesyłka została dostarczona kompletnie, w szczególności liczbę paczek/przesyłek. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek widocznych wad związanych z transportem i towarem, kupującemu zaleca się niezwłoczne poinformowanie przewoźnika oraz handlowca w formie e-maila lub w inny odpowiedni sposób. W przypadku później zgłoszonych wad i uszkodzeń, lub reklamacji dotyczących dostarczonej ilości i jakości towaru, które można było stwierdzić przy odbiorze towaru, zakłada się, że towar został dostarczony prawidłowo, o ile nie zostanie udowodnione inaczej.

4.10

Uszkodzenie towaru kupujący zgłasza handlowcowi w formie e-maila lub w inny odpowiedni sposób.

4.11

Handlowiec niezwłocznie poinformuje kupującego o niemożności dostarczenia towaru, jak również w przypadkach siły wyższej lub z przyczyn, za które handlowiec lub przewoźnik/dostawca nie ponoszą odpowiedzialności. W takim przypadku handlowiec zaproponuje lub zapewni konsumentowi świadczenie zastępcze i postąpi zgodnie z OWH oraz przepisami prawa.

4.12

Odbiór osobisty towaru w sklepie Sola jest możliwy tylko wtedy, gdy zamówiony towar znajduje się w sklepie. Zamówiony towar należy odebrać najpóźniej w ciągu 5 dni roboczych. Dostarczanie towaru do sklepów Sola nie jest możliwe. Widoczne wady towaru kupujący jest zobowiązany reklamować natychmiast.

5. Gwarancja, warunki reklamacji i procedura reklamacyjna

Formularz– Reklamacja towaru

5.1

Postanowienia tego punktu nie mają zastosowania do kupującego, który nie jest konsumentem, ani do osób nabywających towar w celach związanych z działalnością gospodarczą, a nie w celach osobistego użytku fizycznych osób; odpowiedzialność za wady towaru w takim przypadku regulują postanowienia § 422 i nast. Kodeksu Handlowego. Handlowiec rozpatruje reklamacje konsumenckie zgodnie z przepisami prawa Republiki Słowackiej, w szczególności ustawą nr 250/2007 Z.z. w obowiązującym brzmieniu, Kodeksem Cywilnym SR oraz obowiązującymi przepisami prawa.

5.2

Dla wszystkich towarów kupowanych na podstawie stosunków cywilnoprawnych okres gwarancji zgodnie z przepisami prawa Republiki Słowackiej wynosi standardowo 24 miesiące, chyba że przepisy prawa SR przewidują krótszy okres dla niektórych rodzajów towarów. Okres gwarancji rozpoczyna się od dnia odbioru towaru przez kupującego. Handlowiec odpowiada wobec konsumenta za wady towaru zgodnie z przepisami dotyczącymi odpowiedzialności za wady sprzedanej rzeczy zawartymi w Kodeksie Cywilnym.

5.3

Okres gwarancji wynika z przepisów prawa Republiki Słowackiej. Jeśli na sprzedawanej rzeczy, jej opakowaniu lub dołączonej instrukcji jest oznaczony termin przydatności do użycia, okres gwarancji nie kończy się przed upływem tego terminu..=

5.4

Gwarancja nie obejmuje wad i uszkodzeń powstałych: w związku ze zwykłym zużyciem, działaniem kupującego lub osoby trzeciej po odbiorze towaru przez kupującego, nieodpowiednim, niewłaściwym traktowaniem, nadmiernym obciążeniem, uszkodzeniem mechanicznym lub zużyciem, używaniem towaru niezgodnie z instrukcją lub przeznaczeniem, bądź nieprzestrzeganiem zasad użytkowania, konserwacji lub przechowywania, w przypadku klęsk żywiołowych, nieodpowiednim lub niewłaściwym montażem czy instalacją lub przechowywaniem.

5.5

Kupujący może złożyć reklamację: osobiście w sklepie Sola, przedstawiając towar i dowód zakupu, lub wysyłając towar wraz z innymi wymaganymi dokumentami (w szczególności dowodem zakupu) na adres Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre.

5.6

Do reklamowanego towaru kupujący dołącza czytelny oryginał lub kopię dowodu zakupu towaru oraz szczegółowy opis wady i sposób, w jaki wada się ujawnia. Towar powinien być dostarczony w czystym stanie oraz z akcesoriami dostarczonymi wraz z towarem.

5.7

Przy składaniu reklamacji handlowiec wyda konsumentowi potwierdzenie. Rozpatrzenie reklamacji bez dostarczenia towaru lub bez dołączenia kopii dowodu zakupu nie jest możliwe.

5.8

Handlowiec rozpatruje reklamacje konsumenckie zgodnie z przepisami prawa Republiki Słowackiej, w szczególności ustawą nr 250/2007 kodeks w obowiązującym brzmieniu, Kodeksem Cywilnym SR oraz obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku wady, którą można usunąć, kupujący ma prawo, aby została ona usunięta bezpłatnie, terminowo i prawidłowo. Handlowiec jest zobowiązany usunąć wadę bez zbędnej zwłoki. Kupujący może zamiast usunięcia wady zażądać wymiany rzeczy, lub jeśli wada dotyczy tylko części rzeczy, wymiany tej części, o ile nie spowoduje to dla handlowca nieproporcjonalnych kosztów w porównaniu z ceną towaru lub powagą wady. Handlowiec może zawsze zamiast usunięcia wady wymienić wadliwą rzecz na wolną od wad, o ile nie spowoduje to dla kupującego poważnych niedogodności. W przypadku wady, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe użytkowanie rzeczy jako rzeczy wolnej od wad, kupujący ma prawo do wymiany rzeczy lub prawo do odstąpienia od umowy. Te same prawa przysługują kupującemu, jeśli chodzi o usuwalne wady, ale kupujący nie może prawidłowo korzystać z rzeczy z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. W przypadku innych nieusuwalnych wad kupujący ma prawo do odpowiedniego obniżenia ceny rzeczy.

5.9

Handlowiec wyda dokument dotyczący rozpatrzenia reklamacji najpóźniej do 30 dni od dnia złożenia reklamacji, zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów i obowiązującymi przepisami prawa. Kupujący przyjmuje do wiadomości i zgadza się, że dokument dotyczący złożenia reklamacji i jej rozpatrzenia zostanie dostarczony kupującemu zgodnie z przepisami prawa. Po zakończeniu postępowania reklamacyjnego oraz na wezwanie handlowca, kupujący jest zobowiązany w ciągu 15 dni odebrać od handlowca reklamowany towar, jeśli reklamacja została rozpatrzona poprzez naprawę, obniżenie ceny, wymianę towaru (nowy towar) lub odrzucenie reklamacji. Skargi i wnioski konsumentów można kierować na adres siedziby handlowca.

5.10

Jeśli kupujący nie odbierze rzeczy w ciągu 30 dni od rozpatrzenia reklamacji lub w ciągu 30 dni od dnia ponownego dostarczenia towaru kupującemu, albo nie odbierze go w tym samym terminie od wysłania wezwania przez handlowca po zakończeniu postępowania reklamacyjnego na podany przez kupującego adres kontaktowy, handlowiec ma prawo, zgodnie z przepisami prawa, żądać od kupującego opłaty w wysokości 0,20 € za każdy dzień przechowywania.

6. Zwrot towaru- odstąpienie od umowy

Formularz– Zwrot towaru

6.1

Pouczenie o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy/skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy.

Kupujący może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem handlowym w terminie:
a) 14 dni od dnia odbioru towaru przez kupującego,
b) 14 dni od dnia zawarcia umowy, której przedmiotem jest świadczenie usługi,
c) 30 dni od dnia zawarcia umowy przy niezamówionej wizycie lub w związku z nią, lub na sprzedażowej imprezie promocyjnej lub w związku z nią.

W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy kupujący informuje handlowca o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy jednoznacznym oświadczeniem (na przykład listem wysłanym pocztą) na adres: Sola Switzerland EU Sp. z o.o., Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, Słowacja. Do tego celu kupujący może użyć wzorowego formularza odstąpienia od umowy, który jest dostępny na stronie internetowej (e-sklepie) handlowca. Termin na odstąpienie od umowy jest zachowany, jeśli kupujący wyśle oświadczenie o odstąpieniu przed upływem terminu na odstąpienie od umowy. Szczegółowe warunki są określone w ustawie nr 108/2024 Z.z. Po odstąpieniu od umowy handlowiec zwróci kupującemu wszystkie płatności, które jest zobowiązany zwrócić zgodnie z przepisami prawa. Nie dotyczy to dodatkowych kosztów, jeśli kupujący wybrał inny sposób dostawy niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez handlowca. Płatności zostaną zwrócone kupującemu bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia zwrotu rzeczy handlowcowi lub po udowodnieniu, że kupujący wysłał rzecz handlowcowi, w zależności od tego, który moment nastąpi wcześniej. Zwrot płatności zostanie dokonany w taki sam sposób, w jaki została dokonana pierwotna płatność przez kupującego (chyba że uzgodniono inaczej, bez dodatkowych opłat). Towar musi zostać zwrócony na adres: Sola Switzerland EU Sp. z o.o., Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, Słowacja, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy. Termin uważa się za zachowany, jeśli towar zostanie odesłany przed upływem 14-dniowego terminu. Bezpośrednie koszty zwrotu towaru ponosi kupujący, a w przypadku umowy na odległość także koszty zwrotu towaru, którego ze względu na jego charakter nie można odesłać pocztą. Kupujący odpowiada za jakiekolwiek zmniejszenie wartości towaru wynikające z obchodzenia się z nim w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Kupujący nie może odstąpić od umowy w przypadkach określonych w § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Z.z.

Konsument odpowiada jedynie za zmniejszenie wartości towaru, które wynika z obchodzenia się z towarem w sposób wykraczający poza niezbędny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Konsument nie odpowiada za zmniejszenie wartości towaru, jeśli handlowiec nie spełnił obowiązku informacyjnego o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy zgodnie z § 3 ust. 1 lit. h). Towar musi zostać zwrócony w stanie nienaruszonym, nieużywanym, bez śladów zużycia. Handlowiec skontroluje i sprawdzi zwrócony towar. Jeśli towar zostanie zwrócony w stanie nienaruszonym i nieużywanym, handlowiec zwróci kupującemu zapłaconą cenę zakupu towaru zgodnie z OWH i przepisami prawa. Na podstawie tej umowy cena zakupu zostanie zwrócona przelewem bankowym na pierwotne konto kupującego, chyba że strony uzgodnią inaczej.

6.2

W przypadku zwrotu uszkodzonego, używanego lub zużytego towaru, albo towaru bez towarzyszących dokumentów i akcesoriów, handlowiec ma prawo dochodzić od kupującego odszkodowania lub innych roszczeń zgodnie z przepisami prawa.

6.3

Na podstawie umowy między handlowcem a kupującym oraz zgodnie z niniejszymi OWH, kupujący nie ma prawa odstąpić od umowy kupna bez podania przyczyny w następujących przypadkach: a) sprzedaż towaru zapakowanego w zabezpieczone opakowanie, którego nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, b) sprzedaż towaru, który ze względu na swój charakter po dostarczeniu może zostać nierozłącznie zmieszany z innym towarem.

6.4

W przypadku naruszenia warunków odstąpienia od umowy lub prawidłowego zwrotu towaru, handlowiec ma prawo dochodzić od kupującego odszkodowania za powstałą w ten sposób szkodę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

7. Ochrona danych osobowych

Firma Sola Switzerland EU Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, REGON: 46 232 184, NIP: 2023288905, VAT: SK2023288905, wpisana do Rejestru Handlowego Sądu Rejonowego w Nitrze, Wydział: Sp. z o.o., Numer sprawy: 29318/N, (dalej zwana „Operatorem strony internetowej”, „Sola” lub „Operatorem”) zdaje sobie sprawę z dużej odpowiedzialności za przetwarzanie Państwa danych osobowych, a poniższe oświadczenie o ochronie danych ma na celu zapewnienie przeglądu tego, co dzieje się z danymi oraz jaką ochronę oferuje operator strony internetowej.

7.1 Przedmiot ochrony danych osobowych

Możesz opcjonalnie utworzyć konto klienta dla swoich zakupów. Konto klienta zawiera dane osobowe, takie jak imię, adres czy adres e-mail. Dane te są przechowywane w naszej bazie danych do późniejszego przetwarzania podczas logowania. Niniejsze oświadczenie dotyczy danych, które kupujący wprowadził na portalu www.solapoint.pl lub podał podczas wzajemnej komunikacji i informuje o sposobach przetwarzania danych osobowych.

7.2. Dane osobowe i ich zastosowanie

Dane są przechowywane w naszej bazie danych do późniejszego przetwarzania. Ponadto automatycznie zapisujemy dane w plikach dziennika, które otrzymujemy z przeglądarki podczas wizyty (przeglądarka, Chrome, Firefox, Safari itp.). Oznacza to, że adres IP jest znany i na komputerze tworzony jest plik cookie. Plik cookie zapewnia, że Twoje zamówienie może być prawidłowo przetworzone, a przede wszystkim umożliwia zapisanie Twoich preferencji, abyśmy mogli oferować produkty, które Cię najbardziej interesują, bez konieczności wielokrotnego wyrażania swojego zainteresowania.

7.3 Ochrona danych

Aby zapewnić ochronę danych, konto klienta jest chronione hasłem, co uniemożliwia dostęp do konta osobom trzecim. Do stworzenia bezpiecznego połączenia używamy protokołu HTTPS, który jest zabezpieczony przed dostępem osób niepowołanych.

7.4 Cookies

Na tejto stronie internetowej używana jest usługa Google Analytics, usługa analizy internetowej świadczona przez Google, Inc. („Google”). Google Analytics używa tzw. „ciasteczek” (cookies), plików tekstowych przechowywanych na Twoim komputerze, które umożliwiają analizę korzystania z witryny. Taki plik ma okres ważności 26 miesięcy. Informacje generowane przez plik cookie na temat korzystania z tej strony internetowej (w tym Twój adres IP) są przesyłane na serwer Google w USA i tam przechowywane. Google wykorzysta te informacje do oceny korzystania z witryny, tworzenia raportów na temat aktywności na stronie dla operatorów witryn oraz świadczenia innych usług związanych z korzystaniem z internetu. Google może również przekazywać te informacje stronom trzecim, jeśli jest to wymagane przez prawo lub jeśli strony trzecie przetwarzają te dane w imieniu Google. Google nie będzie łączyć Twojego adresu IP z innymi danymi przechowywanymi przez Google. Możesz zapobiec instalacji plików cookie, odpowiednio konfigurując oprogramowanie swojej przeglądarki; jednakże, w takim przypadku może nie być możliwe pełne korzystanie ze wszystkich funkcji tej strony internetowej. Możesz w każdej chwili zrezygnować z gromadzenia i przechowywania danych, ze skutkiem na przyszłość. W związku z dyskusją na temat stosowania narzędzi analitycznych z pełnymi adresami IP, chcielibyśmy zaznaczyć, że ta strona internetowa używa Google Analytics z rozszerzeniem „anonymizeIp()”, co oznacza, że adresy IP są skracane, aby wykluczyć bezpośrednie powiązanie z osobami. Ponadto można zapobiec rejestrowaniu danych generowanych przez pliki cookie i związanych z korzystaniem z witryny (w tym adresu IP) przez Google, pobierając i instalując wtyczkę do przeglądarki dostępną na: tools.google.com. Bez Twojej wyraźnej zgody żadne z tych narzędzi nie będą używane do gromadzenia danych osobowych, przekazywania danych osobowych stronom trzecim ani platformom marketingowym, ani do łączenia danych z Twoimi danymi osobowymi.

Pliki cookie będą używane w celach:
a) prawidłowe działanie strony i ułatwienie zamówienia (np. przechowywanie zrealizowanych zamówień, identyfikacja klienta);
b) reklama i akcje marketingowe;
c) tworzenie statystyk odwiedzin strony i zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony w celu poprawy jej struktury i zawartości.

Wszystkie pliki cookie używane na naszej stronie mogą mieć tymczasową lub trwałą formę. Pliki cookie tymczasowe są usuwane po zamknięciu przeglądarki użytkownika, natomiast pliki cookie trwałe są przechowywane nawet po zakończeniu sesji i służą do przechowywania informacji ułatwiających i przyspieszających późniejszy dostęp do strony oraz korzystanie z naszych usług. Korzystanie z usług naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących plików cookie jest uważane za wyrażenie zgody na ich przechowywanie w pamięci urządzenia końcowego użytkownika.

V dowolnym momencie można zablokować lub usunąć pliki cookie, korzystając z odpowiednich ustawień dostępnych w przeglądarce internetowej. Szczegółowe informacje na temat możliwości i metod obsługi plików cookie są zazwyczaj dostępne w sekcji Pomoc menu przeglądarki internetowej. Zablokowanie lub ograniczenie korzystania z plików cookie może uniemożliwić poprawne działanie niektórych aplikacji dostępnych na naszej stronie.

Ustawianie listy plików cookie bezpośrednio z Cookieyes

7.5 Obowiązek informacyjny wobec Osób dotkniętych

Spółka SOLA Switzerland EU Sp. z o.o. (dane identyfikacyjne i kontaktowe w pkt. 1.1 Regulaminu) przetwarza dane osobowe odwiedzających stronę internetową, klientów oraz subskrybentów newslettera („Osoby dotknięte“) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679, Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych („RODO“), oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych, które zmieniają i uzupełniają RODO, jako „Administrator”. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez Administratora na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, na równie rygorystycznych warunkach, także przez „Pośredników” (osoba prawna lub fizyczna – przedsiębiorca, świadcząca usługi komputerowe, usługi związane z przetwarzaniem danych komputerowych oraz usługi reklamowe i marketingowe). Odbiorcami danych osobowych mogą być oprócz Administratora i wymienionych Pośredników także firmy świadczące usługi kurierskie i pocztowe.

Cele przetwarzania danych osobowych:
• identyfikacja kupującego jako partnera umownego w celu realizacji umowy zawartej za pośrednictwem portalu zakupowego;
• umożliwienie utworzenia konta klienta;
• prawidłowa dostawa korespondencji i towarów, realizacja i wprowadzenie stosunków przedumownych;
• identyfikacja kupującego w celu przeprowadzenia negocjacji dotyczących zmiany lub rozwiązania umowy;
• odpowiedź na żądania, uwagi lub informacje wynikające z zawartej umowy;
• prowadzenie rejestrów umów, faktur i innych powiązanych dokumentów;
• przetwarzanie dokumentów księgowych dla celów podatkowych;
• wsparcie IT w zarządzaniu bazami danych osobowych i zamówieniami, pozyskiwanie i przetwarzanie informacji statystycznych o klientach;
• wszystko to na podstawie prawnego uzasadnienia w wykonaniu umowy, której stroną umowną jesteś jako osoba dotknięta – klient.

Wysyłanie newslettera o naszych produktach, usługach i akcjach odwiedzającym stronę na prawnej podstawie zgody jako osoby dotkniętej lub na prawnej podstawie prawnego interesu Administratora wobec klientów naszej firmy (‚bezpośredni marketing‘).

Wykonanie obowiązków wynikających z ustawy oraz ogólnie obowiązujących przepisów prawa Słowackiej Republiki, zwłaszcza na podstawie ustawy o VAT, na prawnej podstawie obowiązek ustawowy.

Zdobycie ocen jakości usług świadczonych przez Solu (portal Heureka), na podstawie prawnego interesu Administratora.

Do realizacji Twojego zamówienia i prawidłowego wykonania umowy potrzebujemy Twojego imienia, nazwiska, adresu, adresu e-mail, numeru telefonu oraz ewentualnie daty lub roku urodzenia. W przypadku osób prawnych są to nazwa handlowa, adres siedziby wraz z kodem pocztowym, numer identyfikacji podatkowej (IČO), numer identyfikacji podatkowej VAT (DIČ), numer telefonu i adres e-mail. Bez podania tych danych nie jest możliwe dokonanie zakupu, dostarczenie towaru oraz wystawienie i dostarczenie dokumentu zakupu. Do subskrypcji newslettera będziemy przetwarzać jedynie Twój adres e-mail, a także ewentualnie datę urodzenia. Twój adres e-mail służy również jako środek komunikacji w związku z Twoimi zamówieniami. Twoje dane osobowe przetwarzamy jedynie przez czas niezbędny do realizacji celu, dla którego uzyskaliśmy Twoje dane osobowe oraz przez okres niezbędny do archiwizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu przetwarzamy je do czasu zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a w przypadku uzyskania Twoich danych na podstawie zgody przetwarzamy je do momentu jej odwołania. Operator portalu Heureka.sk przechowuje udostępnione adresy e-mailowe przez czas, przez który nasza firma jest uczestnikiem programu Zweryfikowanych Klientów lub do momentu wyrażenia przez klienta sprzeciwu wobec wysyłania komunikatów handlowych w stosunku do naszej firmy lub bezpośrednio w stosunku do operatora portalu Heureka, co klient może zrobić w każdym poszczególnym kwestionariuszu oraz przed zakończeniem każdego zamówienia.

Firma Sola korzysta z aplikacji Mailchimp, Google Analytics i Google AdWords, które mają siedzibę w trzecim kraju – USA. Operatorzy tych aplikacji, przystępując do Tarczy Prywatności UE-USA („EU-U.S. Privacy Shield“), zapewnili odpowiednie gwarancje i bezpieczeństwo danych osobowych oraz gwarantują, że dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z zasadami RODO.

Jako osoba dotknięta masz prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w przyszłości, a Twoje dane osobowe zostaną następnie usunięte. Masz prawo do bezpłatnego uzyskania informacji dotyczących przetwarzania Twoich przechowywanych danych. Przy spełnieniu wymagań określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawnych masz również (i) prawo dostępu do swoich danych osobowych, (ii) prawo do poprawiania nieprawidłowych danych osobowych, (iii) prawo do ograniczenia (blokowania) przetwarzania danych osobowych, (iv) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, (v) prawo do usunięcia danych osobowych, zwłaszcza jeśli nie są już potrzebne do celów, dla których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane, lub jeśli wycofałeś zgodę na ich przetwarzanie i nie istnieje inny prawny podstaw przetwarzania, lub jeśli dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem.

Masz również prawo do przenoszenia danych, czyli masz prawo uzyskać swoje dane osobowe, które dobrowolnie nam przekazałeś w formie elektronicznej na podstawie Twojej zgody, w strukturalnym, powszechnie używanym formacie, czytelnym maszynowo, i w tym kontekście możesz żądać prawa do przeniesienia tych danych do innego administratora, jeśli taki transfer jest technicznie możliwy. Jako osoba dotknięta masz prawo złożyć skargę do organu nadzorczego, którym jest Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, z siedzibą przy ul. Hraničná 12, 820 07 Bratysława, Słowacja, jeśli podejrzewasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa.

W związku z powyższymi prawami możesz skontaktować się z nami drogą mailową na adres solapoint@solapoint.pl lub listownie na siedzibę firmy SOLA Switzerland EU Sp. z o.o., Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, Republika Słowacka.

7.6 Zmiany tego oświadczenia o ochronie danych

Operator strony internetowej zastrzega sobie prawo do zmiany tego oświadczenia o ochronie danych osobowych. W przypadku zmiany tego oświadczenia o ochronie danych osobowych opublikujemy zaktualizowaną wersję z datą jej wersji.

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania dotyczące tego oświadczenia o ochronie danych osobowych, możesz skontaktować się z nami pod adresem info@solaswiss.com, z tematem wiadomości „oświadczenie o ochronie danych“.

8. Informacja o możliwości i warunkach rozwiązywania sporów za pomocą systemu alternatywnego rozstrzygania spo­rów

Kupujący jako konsument (nie przedsiębiorca) ma prawo zwrócić się do sprzedawcy z prośbą o naprawę (za pośrednictwem e-maila na solapoint@solapoint.pl), jeśli nie jest zadowolony z sposobu, w jaki sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub jeśli uważa, że sprzedawca naruszył jego prawa. W przypadku gdy sprzedawca odpowiedział na tę prośbę odmownie lub nie odpowiedział na nią w ciągu 30 dni od jej wysłania, konsument ma prawo złożyć wniosek o rozpoczęcie alternatywnego rozstrzygania sporu u podmiotu alternatywnego rozstrzygania sporów zgodnie z ustawą nr 391/2015 Z.z., którym jest organ alternatywnego rozstrzygania sporów oraz uprawniona osoba prawna wpisana do rejestru zgodnie z § 3 ust. 2 i § 5 ust. 2 ustawy nr 391/2015 Z.z. Wniosek może konsument złożyć zgodnie z § 12 ustawy nr 391/2015 Z.z. Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem platformy alternatywnego rozstrzygania sporów RSO, dostępnej online pod adresem commission.eu­ropa.eu

Alternatywne rozstrzyganie sporów może korzystać tylko konsument – osoba fizyczna, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy konsumenckiej nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej, zawodowej lub zatrudnienia, i dotyczy sporu między konsumentem a przedsiębiorcą wynikającego z umowy konsumenckiej lub z nią związanej. Alternatywne rozstrzyganie sporów dotyczy tylko umów zawartych na odległość. Alternatywne rozstrzyganie sporów nie dotyczy sporów, w których wartość sporu nie przekracza 20 EUR. Ministerstwo Gospodarki publikuje listę wszystkich podmiotów alternatywnego rozstrzygania sporów na stronie www.economy.gov.sk.

9. Postanowienia końcowe

9.1

Usługi świadczone na naszej stronie internetowej nie są bezpośrednio przeznaczone dla osób poniżej 18 roku życia.

9.2

Sprzedawca ma prawo przechowywać i archiwizować wzajemną dokumentację i umowę w formie elektronicznej wraz z odpowiednimi Ogólnymi Warunkami Handlowymi przez okres 5 lat. Zarchiwizowana umowa nie jest dostępna dla kupującego. Umowa jest oferowana w języku słowackim. Kupujący ma prawo reprodukować istotne warunki umowy w formie elektronicznej zgodnie z przepisami prawnymi. Umowa obowiązuje do czasu rozliczenia zobowiązań stron wynikających z umowy lub do czasu jej rozwiązania zgodnie z postanowieniami umowy, Ogólnymi Warunkami Handlowymi oraz przepisami prawymi. Minimalny okres obowiązywania zobowiązań kupującego wynika z przepisów prawnych Republiki Słowackiej, Ogólnych Warunków Handlowych oraz umowy.

9.3

Do doręczania elektronicznych wiadomości skierowanych do kupującego obowiązują następujące zasady: Jeśli sprzedawca nie otrzyma zgłoszenia błędu w dostarczeniu wiadomości (e-maila lub SMS-a) na podany adres e-mailowy lub numer telefonu kupującego (telefon komórkowy), wiadomość (e-mail lub SMS) uważa się za dostarczoną następnego dnia po jej wysłaniu, o ile przepisy prawa nie stanowią inaczej. W przypadku dostarczania elektronicznych wiadomości skierowanych do sprzedawcy (e-mail), elektroniczny dokument uważa się za nierozprowadzony, dopóki sprzedawca nie potwierdzi jego odbioru kupującemu poprzez odpowiedź e-mailową. Przesyłka uważana jest za dostarczoną także w przypadku odmowy jej przyjęcia przez adresata lub gdy adresat z przyczyn własnych lub z nieuwagi nie odbierze przesyłki. W takim przypadku uznaje się, że przesyłka została dostarczona po upływie okresu przechowywania na poczcie określonego przez nadawcę oraz zwrocie przesyłki nadawcy, co nadawca musi udowodnić nienaruszonym dowodem. Powiadomienia dostarczane za pośrednictwem kuriera – usługi kurierskiej (DHL Parcel Slovensko Sp. z o.o.) uważane są za dostarczone w momencie ich odbioru przez stronę umowy. W przypadku niepowodzenia dostarczenia przez usługę kurierską, uważa się, że moment dostarczenia nastąpi trzeci dzień po pierwszej próbie doręczenia, przy czym wykonanie próby dostarczenia potwierdza oświadczenie kuriera – usługi kurierskiej. Decyzja o formie i przypadkach komunikowania się z kupującym (SMS, e-mail lub inny odpowiedni sposób) jest wyłącznie uprawnieniem sprzedawcy.

9.4

Jeśli zostanie wykazane, że któreś z postanowień Regulaminu Ogólnego lub umowy jest nieważne lub nieskuteczne, taka nieważność lub nieskuteczność nie ma na celu stwierdzenia nieważności lub nieskuteczności innych postanowień umowy lub Regulaminu Ogólnego. W takim przypadku strony zobowiązują się niezwłocznie zastąpić takie nieważne lub nieskuteczne postanowienie nowym postanowieniem, które zachowa cel, który był realizowany przez odpowiednie nieważne lub nieskuteczne postanowienie w czasie jego przyjęcia lub zawarcia umowy.

9.5

Nad działalnością handlowca nadzór sprawuje Inspektorat Słowackiej Inspekcji Handlowej z siedzibą w Nitrze dla kraju Nitrianskiego, ul. Staničná 9, 950 50 Nitra 1.

9.6

Rozstrzygającym prawem materialnym i procesowym jest prawo Republiki Słowackiej. Wszelkie spory wynikające z Regulaminu, umowy lub związane z nimi, w tym spory dotyczące dostawy towarów, będą rozpatrywane i rozstrzygane wyłącznie przez sądy na Słowacji zgodnie z prawem Słowackiej Republiki.

9.7

Regulamin (OWH) jest ważny i wiążący od dnia ich opublikowania na stronie internetowej sprzedawcy oraz możliwe jest zapoznanie się z nimi w siedzibie sprzedawcy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ich dowolnego anulowania, zmiany, modyfikacji lub zastąpienia nowymi, przy czym umowy zawarte są objęte obowiązującymi Regulaminami w chwili zawierania umowy kupna-sprzedaży. Przesłaniem zamówienia i wyrażeniem zgody na treść Regulaminów na stronie www.solapoint.pl podczas kończenia procesu zamówienia, kupujący potwierdza, że zostały mu udzielone informacje o prawie do odstąpienia od umowy zgodnie z § 15 ust. 1 lit. f) ustawy nr 108/2024 Z.z., zapoznał się i zgadza się z Regulaminami, procedurą reklamacyjną (art. 5), uznając je za część stosunku umownego.

W niniejszym brzmieniu zostają opublikowane i będą obowiązywać od 1 lipca 2024 roku oraz zostaną zastosowane do zamówień dostarczanych za pośrednictwem portalu zakupowego po tej dacie.



Załączniki

Pouczenie o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy / możliwość odstąpienia od umowy (.pdf)
Formularz odstąpienia od umowy (.pdf)
Formularz zwrotu towaru (.pdf)
Formularz reklamacji towaru (.pdf)
Warunki klubu Sola Bonus (.pdf)